Achizițiile masive de dispozitive pentru munca la distanță vor genera un mare val de deșeuri electrice (studiu)

0
201

Cei pe care pandemia i-a făcut să lucreze zilele acestea de acasă, mulți dintre ei arădeni care primesc dispozitive electrice de la angajatori, nu se gândesc poate că aceste dispozitive vor ajunge în final să se transforme în deșeuri de care va trebui să scape. Și totuși asta arată un studiu pus la dispoziție de WEEE Forum, lansat în noiembrie de Grupul Internațional Blancco – lider mondial în identificarea dispozitivelor mobile și soluții securizate pentru ștergerea datelor, studiu care explorează perspectivele privind generarea deșeurilor electrice, potrivit rorec.ro.

„Nu îmi trecuse prin minte că pandemia de coronavirus poate afecta creșterea fluxului de deșeuri electrice. Aproape toate companiile au fost nevoite să cumpere laptopuri, 75% cumpărând dispozitive noi, pentru a face față exodului în masă de la birouri tradiționale la birouri de acasă”, a spus Pascal Leroy, Director General WEEE Forum.

Studiul Blancco, The Rising Tide of E-waste (Valul deșeurilor electrice în creștere), produs în parteneriat cu Coleman Parkes, relevă faptul că, la nivel global, aproape jumătate (47%) din marile companii au creat funcții responsabile pentru implementarea și asigurarea conformității cu politicile privind deșeurile electrice, în special pentru cele generate de pandemia COVID-19.

La Summit-ul Mondial Virtual privind Deșeurile Electrice din 18-19 noiembrie a fost subliniat că deșeurile electrice devin o preocupare globală, luând în considerare potențialul lor de generare. Peste 53 de milioane de tone metrice de deșeuri electrice au fost produse în 2019. Achizițiile de noi tehnologii pentru a facilita tranziția angajaților către munca la distanță în timpul pandemiei au stârnit îngrijorări legate de securitatea datelor, dar și de creșterea volumului de dispozitive pentru stocarea datelor.  Studiul Blancco a arătat că aproape toate companiile (97%) au fost nevoite să cumpere laptopuri, 75% cumpărând dispozitive noi, pentru a face față exodului în masă de la birourile tradiționale la birourile de acasă.

„Valul de investiții în tehnologie care a urmat începutului pandemiei a creat probleme clare atât pentru gestionarea deșeurilor electrice, cât și pentru securitatea datelor. Trecerea la munca la distanță a stimulat un val de achiziții de dispozitive noi, dar acestea, distribuite pe scară largă, au făcut companiile să se simtă vulnerabile. Este fascinant faptul că atât de multe companii au implementat funcții pentru a gestiona problema deșeurilor electrice rezultate în urma pandemiei COVID-19, demonstrând responsabilitate socială corporativă (CSR), dar este de apreciat și preocuparea lor față de modul în care vor fi tratate aceste dispozitive atunci când vor ajunge la sfârșitul vieții.

Este crucial ca această problemă să nu fie neglijată și ca aceste dispozitive să fie eliminate în mod corespunzător. Dar este la fel de crucial să se asigure protejarea datelor sensibile în timpul procesului respectiv. Uneori ștergerea adecvată a datelor ar putea fi trecută cu vederea ca parte a politicilor privind deșeurile electrice, dar este ocazia perfectă de a angaja cele mai bune practici de gestionare a datelor. Acest lucru va reduce nu numai impactul asupra mediului, dar va elimina și riscurile de securitate a datelor când dispozitivele sunt casate”, a adăugat Alan Bently, Director Strategii Globale, Blancco

Raportul concluzionează că organizațiile trebuie să își regândească practicile de gestionare a dispozitivelor. Acum este mai important ca oricând ca întreprinderile să includă cele mai bune practici de gestionare a dispozitivelor și a datelor în cadrul politicilor privind deșeurile electrice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.