Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a dat 89 de amenzi în valoare de aproape 700.000 de lei în urma unor controale la companiile feroviare şi a oprit temporar de la funcţionare 27 operatori economici pentru grave nereguli.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a derulat, în primele 4 luni ale acestui an, o campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legislaţiei în domeniu, în ceea ce priveşte serviciile oferite consumatorilor la desfăşurarea activităţii în transportul feroviar. Sub coordonarea comisarului şef al Regiunii Sud Muntenia, Ion Iordăchescu, echipele de control din întreaga ţară au verificat 109 operatori economici”, potrivit unui comunicat de presă.

Operatorii economici opriţi temporar de la funcţionare se află în judeţele Prahova, Caraş Severin, Vaslui, Olt, Dolj, Vâlcea, Covasna, Harghita, Mureş, Bihor, Sălaj, Satu Mare, Cluj, Vrancea, Galaţi şi Buzău.

Principale abateri constatate au fost condiţii igienice necorespunzătoare a garniturilor de tren, respectiv geamurile vagoanelor şi usile de acces fisurate, cotiere defecte cu partea metalica neacoperită, lipsa tapiţeriei sau existenţa uneia deteriorate (ruptă, tăiată), perdele de protectie pătate, murdare, folosirea unor toalete neigienizate sau igienizate parţial, degajând un puternic miros de dejectii, cu pisoare defecte, fără produse de igienă, folosind vase de wc fără capac, fără apă la grupul sanitar, prestarea serviciilor nealimentare pentru călători, fără a asigura condiţiile igienice necesare, folosirea unor săli de aşteptare neigienizate, nerenovate, cu păianjeni pe tavan, pereţi scorojiţi, pete de mucegai, infiltraţii de apă, existenţa pavimentelor pe peroane deteriorate, cu coşuri de gunoi ruginite, existenţa peroanelor neridicate la nivel, a unor peroane denivelate cu armătura de metal ieşită prin beton-la vedere, folosirea unui număr insuficient de scaune pe peron cele existente fiind şi deteriorate, neafişarea informaţiilor corecte şi complete la ghişeele de bilete, prezentarea unor tarife în moneda euro, fără a fi afişat cursul de schimba valutar al BNR, precum şi informare incompletă cu privire la reclamaţiile consumatorilor.

Recomandările redacției