După două decenii, România a reușit să achiziționeze un tren nou, care a ajuns sâmbătă seara la noi în țară, prin Curtici. Acesta va efectua rute și prin Arad, după ce va încheia birocrația procedurilor de vămuire și de autorizare.
La ce folos însă acest tren, dacă distanța dintre Arad și Timișoara, de mai puțin de 50 de kilometri, este parcursă în acest moment în aproape două ore!
Noul mers al trenurilor a fost publicat în aceste zile, și după cum se poate observa, niciun tren, fie el internațional, adică circulă fără oprire între Arad și Timișoara, nu face mai puțin de 1 oră și 46 de minute.
Practic, noul tren, și probabil și altele care vor veni, fabricat pentru a circula cu viteze de peste 100 km/h, va fi nevoit să circule în România la fel ca și până acum: cu viteza melcului.
Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani şi după trecerea a 40 de ani de la achiziţia ultimului tren electric a ajuns la Curtici sâmbătă seară.
Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării.
Rutele deservite sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției