Dacă în foarte multe zone ale lumii turismul a ajuns principala sursă de venit a locuitorilor, la noi doar unele zone de mare excepţie au intrat în circuitele agenţiilor de acest fel. Or, se ştie – noi ştim! – că avem peisaje şi obiective de mare unicitate precum: Munţii Apuseni – cu locaţia Sarmisegetusei şi cu tradiţiile milenare ale locui­to- rilor, peşteri străvechi ascunse unui ochi superficial, pietre care… cresc, spectaculoşi vulcani noroioşi, Litoralul cu uluitoarele vestigii istorice, Delta Dunării cu ecosistemul ei nepereche – toate rivalizând cu obiective din orice parte a lumii, dar pe care nu le ştie lumea interesată. Prin urmare, a fost salutară oportunitatea oferită de proiectele depuse prin Măsura 313 „Încurajarea activităţilor turistice“ prin care trăitorii în mediul rural au dorit, fără excepţie, să înceapă scoaterea din anonimat a acestor comori prin prezentarea de informaţii utile vizavi de locul exact unde sunt, de felul cum se ajunge la ele. Astfel se pot iniţia afaceri specifice care să aducă venituri substanţiale localnicilor şi care să gene­reze numeroase noi locuri de muncă.
Între cele 18 administraţii arădene care au depus proiecte eligibile pe această măsură se numără şi cea din Dorobanţi.
Primarul comunei, Vicenţiu Almaşi, ne-a mărturisit în repetate rânduri că înfiinţarea acestui Centru de informare turistică va fi mană cerească pentru economia comunei. „Noi am făcut eforturi foarte mari pentru a elabora un proiect eligibil şi acum suntem în faza ca în aprilie să facem licitaţia. Centrul nostru turistic va promova toate obiectivele istorice ale zonei: numeroasele castele – de la Şofronea, Macea, Curtici şi chiar mai departe, pe Valea Crişului ori a Mureşului; apoi prezentarea Aradului, cu tot ce are el, precum şi a altor localităţi“ -ne spunea entuziasmat Vicenţiu Almaşi.

Recomandările redacției