Ministrul de Externe al Ungariei, Péter Szijjártó, şi ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, au semnat marţi, la Bucureşti, un acord între Guvernul României şi Guvernul Ungariei pentru realizarea drumului expres Salonta – Békéscsaba.

Noua șosea se întinde pe circa 50 de kilometri și va lega Drumul Expres Oradea – Arad de autostrada M44 din Ungaria. Doar circa 10 kilometri sunt pe teritoriul României, realizarea lor fiind inclusă în proiectul mai amplu al drumului expres Oradea – Arad. 

„Este o lungime de 9,8 km, dar acest drum expres este parte a proiectului mare Arad – Oradea, nu sunt separate. Iarăşi, cum bine ştiţi, s-au descentralizat multe din proiectele de acest tip către autorităţile locale, iar acest proiect de Drum Expres Arad-Oradea, cu varianta aceasta de Salonta, de trecere a graniţei, se află în gestiunea autorităţilor locale: Consiliul Judeţean Bihor şi Consiliul Judeţean Arad. Noi suntem doar pe post de a finanţa aceste proiecte, ei le implementează”, a afirmat ministrul Sorin Grindeanu, citat de Agerpres. 

Potrivit ministrului, în vară proiectul drumului expres Oradea – Arad, care include și legătura spre frontieră, va avea acordul de mediu, iar în octombrie ar putea fi gata și proiectul tehnic, pentru a fi lansată ulterior licitația. „Termenul de finalizare a întregului proiect este 2026”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Péter Szijjártó a afirmat, la rându-i, că această legătură rutieră de tip drum expres va fi cea de-a patra dintre România și Ungaria. „Dezvoltarea cooperării este de neconceput fără îmbunătăţirea legăturilor fizice între cele două ţări”, a spus ministrul de Externe ungar, citat de MTI.

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, realizarea noii conexiuni rutiere dintre România și Ungaria implică și amenajarea unui nou punct de trecere a frontierei la Salonta, pe modelul celui realizat la Borș II.

sursa: ebihoreanul.ro

Recomandările redacției