SAIC, unul dintre cei mai mari constructori de automobile din China, cel care deține brandul MG, caută în acest moment un teren potrivit pentru a investi într-o uzină de automobile în Europa, conform profit.ro.
Automotive News susține că anunțul privind locul viitoarei uzine va fi făcut doar la vară, până atunci fiind încă analizate variantele și eventualele oferte din partea autorităților. SAIC are o presiune uriașă pe prețurile mașinilor sale, pentru că are cele mai mari tarife vamale aplicate de UE unei companii chineze, 35,3%, care se adaugă celor 10% anteriori. Cu acest preț majorat, mașinile MG nu mai pot fi competitive în Europa, de aceea o fabrică este absolut vitală pentru extinderea grupului pe piața europeană. Surse neoficiale vorbesc despre o uzină de aproximativ 100.000 de vehicule anual, scrie profit.ro.
Dar SAIC nu este singura companie care este preocupată de găsirea unui spațiu pentru o nouă fabrică. BYD a început să construiască prima uzină din Europa în Ungaria, la Szeged, la doar doi pași de Arad, semn că în această parte a UE sunt condiții mai bune, prețuri mai accesibile la terenuri și salarii mai mici.
La momentul la care BYD a negociat și cumpărat terenul, România nu era încă în Schengen, acesta fiind principalul obstacol al multor investiții auto ratate de țara noastră (vezi BMW în Debrecen).
O a doua uzină a BYD va fi construită în Turcia, acolo urmând să fie stabilit un hub pentru mai multe regiuni, inclusiv asiatice, pentru marca chineză. Dar s-a discutat despre interesul pentru o a treia fabrică în viitorul îndepărtat, atunci când vânzările vor crește suficient de mult pentru a nu avea o supracapacitate de producție în regiune. O posibilă locație ar putea fi anunțată nu mai devreme de sfârșitul acestui an, dacă va fi luată vreo decizie în acest sens.
În acest moment, România are condiții din ce în ce mai bune din punctul de vedere al accesului la autostrăzi, pentru terenurile care sunt situate în Transilvania, în perimetrul autostrăzilor A1 – A10 – A3. Orice altă locație este supusă riscului de trafic, pe care nu și-l dorește niciun investitor. În plus, intrarea în Schengen schimbă radical situația pentru exportatori, cu un câștig uriaș la timpul în care parcurg distanțele către Europa de Vest. În privința salariilor, deocamdată românii se mențin la un nivel cel mult egal cu cel din Ungaria, astfel că mai putem considera că suntem competitivi, cel puțin în următorii 4 – 5 ani.
Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi
Dorim sa informam ca și noi suntem disponibili cu un tern de 7 ha
intravilan la loc Pecica lingă 50 m de autostrada
Dacă prezintă interes avem.date de contact.
Multumesc.frumos.
GH CRONT
Poate ne trezim și noi la realitate și facem o oferta că doamne ce beneficii am avea. Pt asta ne trebuie conducere cu viziune și realism , nu calin Georgescu, usr, etc