cuplu-vacanta_glob_pamantescAi stabilit împreună cu familia unde veţi petrece concediul în vara asta. Acum mai rămâne să alegeţi agenţia de turism care oferă cel mai avantajos contract. Specialiştii site-ului www.consumatoreuropean.ro îţi vin în ajutor, învăţândute cum să discuţi cu agentul şi ce drepturi ai, după ce ai semnat contractul.

Cere informaţii complete

Agentul de turism trebuie să îţi ofere în scris, în limba română, detalii corecte şi complete despre vacanţa pe care o plănuieşti (de exemplu: broşuri sau adrese de site- uri). Materialele pe care ţi le prezintă trebuie să conţină toate informaţiile relevante (costuri, modalităţi de plată, călătorii planificate, locul deplasării, standarde de confort, mese incluse etc.).

Verifică în contract obligaţiile firmei

Citeşte cu atenţie contractul. Şi nu îl semna, dacă obligaţiile agenţiei de turism nu sunt descrise în mod clar.

Atenţie la eventualele majorări de preţ!

Preţurile fixate în contract nu pot fi modificate, sub nici o formă, cu mai puţin de 20 de zile înainte de plecarea în călătorie. În cazul în care preţurile cresc cu peste 10%, indiferent de motivele invocate de agenţie, ai dreptul să reziliezi contractul. Iar agenţia e obligată să-ţi ramburseze imediat toţi banii, inclusiv comisionul.

Modificări importante? Poţi anula contractul

Din momentul în care ai rezervat vacanţa, agenţia de turism mai poate face modificări majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor călătoriei, doar cu acordul tău scris. Dacă nu accepţi schimbările respective, ai dreptul să ţi se ramburseze banii imediat şi fără penalizări.

Probleme în timpul călătoriei? Ai dreptul la despăgubiri

Dacă apar probleme după ce ai plecat deja în vacanţă, agenţia are anumite obligaţii:

– Să îţi ofere o alternativă corespunzătoare, fără majorarea preţurilor, pentru ca tu să îţi poţi continua călătoria (în cazul în care a fost întreruptă din motive ce nu-ţi pot fi imputate).

– Să îţi returneze diferenţa dintre sumele plătite şi serviciile efectiv prestate în timpul vacanţei (dacă acestea sunt sub nivelul stabilit în contract).

– Dacă, din motive întemeiate, nu accepţi alternativele propuse, trebuie să ţi se asigure transportul, fără costuri suplimentare, la locul de plecare sau la o altă destinaţie aleasă de tine.

– Agenţia are şi obligaţia să te despăgubească pentru serviciile pe care nu le-a prestat.

Fă reclamaţie dacă lucrurile merg prost

Dacă eşti nemulţumit(ă) de serviciile oferite în vacanţă, trebuie să faci o sesizare scrisă, în care să precizezi deficienţele constatate la faţa locului, şi să o transmiţi prompt atât prestatorului de servicii (directorul hotelului, al restaurantului etc.), cât şi agenţiei de turism. Dacă sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, la întoarcerea din călătorie vei depune la sediul agenţiei o reclamaţie scrisă, în termenul prevăzut în contract. Agenţia are obligaţia să-ţi dea răspunsul în scris în termen de 30 de zile calendaristice.

Pont

Pentru eventualitatea în care ar intra în faliment, agenţia de turism trebuie să-ţi ofere informaţii cu privire la asigurarea de care vei beneficia.

SURSA: Libertatea.ro

Recomandările redacției