dieta

Printr-un ordin primit din partea Ministerului Sănătăţii, Direcţia de Sănătate Publică va continua verificările în unităţile sanitare pentru implementarea sistemului informatic de funcţionare a cardului naţional de sănătate. Ministrul Sănătăţii a cerut reprezentanţilor DSP şi CNAS să verifice în teren, la furnizorii de servicii de sănătate, dacă există cititoare de card achiziţionate, personal instruit pentru utilizarea acestora, dar şi softurile necesare implementării sistemului.

Spitalele care întâmpină dificultăţi în validarea serviciilor medicale prin card sunt obligate să acorde consultaţii sau să interneze pacienţii care prezintă cardul de sănătate sau o adeverinţă medicală, până la remedierea sistemului.

Deşi realitatea din teren este alta, reprezentanţii ministerului susţin că în cele câteva zile care au trecut de la demararea sistemului privind implementarea cardului de sănătate, rapoartele zilnice atestă faptul că sistemul este funcţional și că, de la zi la zi, un număr tot mai mare de servicii medicale se acordă în baza cardului de sănătate.

O mare parte din furnizorii de servicii medicale şi asiguraţi au înţeles necesitatea şi importanta implementării cardului de sănătate în sistem.  Cardul naţional de sănătate, alături de reţeta electronică şi dosarul electronic reprezintă obiective importante pentru informatizarea sistemului de sănătate şi fac parte din proiectul de control şi disciplină financiară a sistemlui de asigurări de sănătate.

Conform reprezentanţilor ministerului sunt și persoane care contestă acest proiect, menit să facă ordine în sistem și să stopeze fraudarea fondurilor din sănătate. În încercările disperate de a compromite acest sistem, aceștia ar fi recurs la metode de intoxicare și manipulare  prin intermediul rețelelor de socializare.

Precizăm încă o dată că acest document nu poate fi utilizat în sistem bancar și nici nu conține sume de bani destinate asiguraților, așa cum eronat există mai multe comunicări pe diverse rețele de socializare. Cardul naţional de sănătate primit de asigurat conţine numai datele de identificare ale asiguratului. Astfel de mesaje care dezinformează opinia publică produc confuzie care poate duce la tensiuni între pacienți și furnizorii de sănătate.

Ministerul Sănătăţii și CNAS consideră că astfel de informări tendențioase pun în pericol procesul de implementare a sistemului și reprezintă încercări de blocare  a unui sistem care are ca scop stabilirea unei discipline financiare și stoparea fraudelor din sistem.

Pe card  şi în memoria electronică a cardului sunt imprimate următoarele informaţii: numele şi prenumele asiguratului; codul unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate; numărul de identificare al cardului naţional de asigurări sociale de  sănătate (CID); data naşterii; termenul de valabilitate al cardului (5 ani). Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscripţiona pe cardul de sănătate date medicale.

Recomandările redacției