La 17 ani după ce România şi Bulgaria au aderat la Uniunea Europeană, acestea au primit undă verde pentru a deveni membre ale spaţiului Schengen fără frontiere, scrie BBC. Este un moment de mare uşurare pentru cele 25 de milioane de persoane care trăiesc în România şi Bulgaria şi care se vor simţi în sfârşit acceptate ca membri cu drepturi depline ai UE. Dar pentru şoferii de camioane, birocraţia de frontieră nu s-a încheiat încă, notează sursa citată, relatează News.ro.

Decizia luată joi de toate celelalte state membre ale UE înseamnă că, de la 1 ianuarie 2025, va fi posibil pentru români să conducă până în Franţa, Spania sau Norvegia fără paşaport.

Deşi controalele la frontieră pentru călătoriile pe cale aeriană şi maritimă în cele două ţări au fost eliminate în martie anul trecut, abia luna trecută Austria şi-a ridicat împotrivirea faţă de eliminarea controalelor şi la frontiera terestră.

Dar pentru şoferii de camioane, birocraţia de frontieră nu s-a încheiat încă. Se pare că Ungaria va continua să inspecteze fiecare camion şi documentele acestuia timp de cel puţin şase luni la principalul punct de trecere a frontierei cu România, cel de la Nadlac.

Se estimează că industria românească de transport rutier a pierdut 19 miliarde de euro între 2012 şi 2023 din cauza întârzierilor la frontiere. Acest lucru a dus la creşterea preţurilor pe care consumatorii au ajuns să le plătească.

Lasă un răspuns

Recomandările redacției