Lucrare făcută în bătaie de joc: drumul Pâncota-Seleuş, refăcut în toamnă, trebuie reparat doar după câteva luni

0
1668

În popor spune că „la pomul lăudat să nu te duci cu sacul” sau „la pomul lăudat să te duci cu sacul spart”. Cele două vorbe de duh sunt cum nu se poate mai potrivite cu privire la caliatea lucrărilor făcute de SC Intermed Utilaj SRL pe drumul care leagă Pâncota de Seleuş. Este vorba care a fost reabilitat în toamnă, după multe scandaluri şi peripeţii şi care după câteva luni a cedat. Probabil că „meseriaşii” care au realizat lucrarea nu au luat în calcul că după toamnă vine iarna, cu temperaturi scăzute, fenemenul de îngheţ-dezgheţ favorizând apariţia gropilor, mai ales atunci când calitatea carosabilului lasă de dorit. Poate că „specialiştii” nu au luat în calcul nici intensitatea traficului, nici traficul greu, sau poate au luat în calcul toate aceste aspecte dar au considerat că merge şi aşa. Că doar suntem în Romînia, unde şoferii sunt dispreţuiţi de mulţi dintre drumarii care fac aproape orice pentru a reduce costurile.

Au început cu stângul…

Ziarul nostru a tras câteva semnale de alarmă, încă de anul trecut, cu privire la ceea ce se întâmpla pe acea porţiune de drum. La un moment dat, sătenii din Seleuş erau în pragul disperării din cauza prafului, având în vedere că o bună bucată de şosea a fost decapată şi abandonată în această stare. În loc să folosească apa la irigatul grădinilor și serelor, seleușenii fiind legumicultori vestiți în toată țara, oamenii care locuiesc pe marginea străzii principale, au fost nevoiți acum să „irige” așa-zisa șosea. Pe de altă parte, șoferii care nu voiau să-și distrugă mașinile, trebuiau să reducă foarte mult viteza.

După ce ziarul nostru a scris despre această situaţie, constructorul, SC Intermed Utilaj SRL, s-a apucat și de asfaltat. S-a turnat asfalt pe câteva sute de metri, apoi s-a făcu o pauză destul de lungă. În loc să înceapă în Seleuş, lucrările au început la ieșirea din Pâncota, în plin câmp. Şi cum speranţa moare ultima, mulţi dintre săteni şi şoferii care treceau prin zonă ne spuneau că în ciuda tuturor acestor stângăcii, speră ca măcar să se facă o lucrare de… calitate.

… şi au continuat tot aşa

Despre calitatea lucrării a vorbit însă Cristian Ispravnic, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara şi consilier judeţean. Acesta atrăgea atenţia că piatra folosită de drumari nu este de calitate, aducând în sprijinul afirmaţiilor sale un buletin de analize, analize plătite din propriul buzunar. Reacţia reprezentanţilor Consiliului Judeţean nu s-a lăsat prea mult aşteptată, iar constructorul a pus cireaşa de pe tort, cerând extinderea perioadei de garanţie la opt ani. Şeful direcţiei Tehnice din cadrul Consiliului Judeţean Arad, Răzvan Ciubotariu, a explicat presei prelevarea de probe nu o poate face oricine, ci reprezentanţii laboratorului care face verificările, în prezenţa tuturor părţilor interesate, iar piatra care a fost trimisă la Bucureşti, la analiză, ar fi trebuit prelevată din stoc, nu de pe porţiunea de drum la care se lucrează, pentru că după ce s-a trecut peste ea cu compactorul nu mai are aceeaşi rezistenţă la fragmentare.

A venit însă iarna, iar acum se dovedeşte că suma de 9.456.677 de lei, cât s-a plătit pentru acel drum, ar fi putut fi folosită mai cu cap, adică pentru plata unor lucrări de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.