blackMichael Black, autorul piesei Minotaurul care stă la baza spectacolului cu acelaşi nume ce a avut premiera aseară pe scena Teatrului Clasic Ioan Slavici Arad, declară despre sine următoarele: „Michael adoră să fumeze şi face asta de la vârsta de 17 ani. A început să fumeze pentru că dorea să fie la fel de cool şi de sexi cum sunt Humphrey Bogart şi Lauren Bacall în fimul «A avea sau a nu avea» (1945)”. Acesta este un fragment din autobiografia dramaturgului, care mai spune şi că: „Michael s-a lăsat de fumat de două ori, dar de fiecare dată s-a reapucat după nouă luni. El crede că este imposibil să scrii fără să fumezi. La aproape 50 de ani, Michael este sănătos şi nu inha­lea­ză fumul de ţigară. De asemenea, fumează numai ţigări foarte slabe şi are intenţia să se lase din nou.” Mai aflăm că în cariera sa, literatura, filmul şi teatrul ocupă un loc important, şi că prima sa experienţă teatrală a avut loc în anii de liceu, când a jucat în „Burghezul gentilom”, de Moliere.
Michael Black s-a născut în 1962 în Manchester, Marea Britanie. A absolvit Universitatea York, specializându-se în literatură şi istorie europeană pentru ca în 1990 să obţină doctoratul la Cambridge în literatură sud-africană şi anti-apartheid.
Este cunoscut mai ales ca dramaturg, dar a scris şi un scenariu de film – „Redgauntlet”, un roman – „Crossing out the Emperor” şi mai multe studii. Piesele sale au fost jucate pe scene din Londra, Cardiff, Manchester, York, Edinburgh, Paris, Timişoara, Iaşi şi Bucureşti. A fost de trei ori bursier al Arts Council din Marea Britanie.
În 1991 piesa sa „Teroare şi cre­dinţă” a fost montată de regizorul Dan Alecsandrescu pe scena Teatrului Na­ţional Mihai Eminescu din Timişoara, spectacolul fiind desemnat să deschidă stagiunea. În 1992 Michael Black a organizat primul concurs dedicat noii dramaturgii româneşti post-revoluţionare, câştigătoare fiind piesa „Urma scapă turma“, de Alin Flămânzeanu.
„Minotaurul” face parte din seria Şapte piese europene, care mai cu­prinde piesele „The Good German and the Devil”, „The Amber Room“, „Panharmonicon”, „Madame Polina”, „The Lady of the Camellias” şi „The Tank outside Parliament”. Despre subiectul piesei „Minotaurul”, autorul declară: „Există multe piese despre un bărbat şi două femei (normal, soţia şi amanta), dar ceea ce mă stârneşte în această poveste a lui Pablo Picasso este că, în acelaşi timp, el a avut trei amante, ceea ce trebuie să fi făcut viaţa foarte complicată din punct de vedere sexual şi emoţional.”
Vă reamintim că „Minotaurul” de Michael Black în regia lui Ştefan Iordănescu a avut premiera aseară, pe scena Sălii Studio. Distribuţia este formată din Ovidiu şi Adriana Ghiniţă, Mădălina Ghiţescu, Mariana Tofan Arcereanu, Florin Covalciuc şi Ionel Bulbuc. Sce­nografia este semnată de Dorotheea Iordănescu. La realizarea spectacolului au mai participat: asistenţă regie artistică – Alina Danciu, muzica – Ildiko Fogarassy, grafică video – Lucian Matei, mişcarea scenică – Maura Cosma, light design – Lucian Moga, regia tehnică – Elena Ivaşcu, lumini – Horaţiu Maftei, sunet – George Dancu, make-up artist – Monica Popmarc.

Recomandările redacției