Piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 4% în primul trimestru al anului în curs, faţă de perioada similară din 2012, atingând valoarea de 349 de milioane de euro, potrivit unui studiu al GfK TEMAX România.

Cu excepţia pieţei de electrocasnice mari şi a celei de electronice, toate sectoarele monitorizate de GfK TEMAX au înregistrat rate de creşteri pozitive în valoare, cel mai mare sector rămânând cel de IT, care s-a menţinut la o valoare relativ stabilă de 105 milioane de euro, după o creştere de 0,9% faţă de primul trimestru din 2012.

Cea mai mare creştere de valoare s-a înregistrat în sectorul telecom, cu 18,2%, datorită smartphone-urilor.

Potrivit studiului GfK, piaţa de electronice a scăzut în primul trimestru cu 2,3%, iar piaţa de electrocasnice mari cu 2,1%, acest sector aflându-se pe o pantă descendentă încă de anul trecut.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internaţional, în peste 30 de ţări. Este primul indicator care include toate pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată în ţări diferite.

 

Sursa: Agerpres Economic

Lasă un răspuns

Recomandările redacției