mocrooPrimarii a 12 localități au primit cheile microbuzelor școlare repartizate județului. Microbuzele primite de la Ministerul Dezvoltării (MDRAP) au fost predate astăzi, într-un cadru festiv, în curtea sediului Inspectoratului de Jandarmi, în Vladimirescu. Cum era de așteptat însă, recepția microbuzelor a fost prilej de discuții pe marginea unei noi probleme – lipsa șoferilor. Primarii se confruntă cu imposibilitatea de a angaja șoferi pentru microbuzele școlare, întrucât posturile din administrație sunt blocate.

La predarea microbuzelor au fost prezenți prefectul judeţului, Cosmin Pribac, reprezentanți ai MDRAP şi ai furnizorului şi primarii celor 12 localităţi cuprinse în această etapă a programului. Microbuzele vor asigura transportul școlar pentru elevii din localitățile Archiş, Bârzava, Beliu, Fântânele, Ghioroc, Grăniceri, Hălmăgel, Livada, Şepreuş, Tauţ, Vârfurile şi Vinga. Două microbuze au fost deja ecepţionate de reprezentanţii primăriilor din Săvârşin şi Dieci. „Cu ajutorul acestor microbuze noi, copiii vor putea ajunge la şcoală în condiţii foarte bune, la timp şi în siguranţă. Este, cu certitudine, un program benefic derulat de Guvernul condus de Primul Ministru Victor Ponta, aceste microbuze predate astăzi precum şi cele care vor mai veni în etapa următoare urmând să constituie un sprijin real pentru derularea în condiţii optime a procesului de învăţământ din comunităţile care le-au primit sau le vor primi (…)După cum susțin primarii unor localități, posturile sunt blocate. Împreună cu Inspectoratul Școlar Județean încercăm să găsim o soluție de a angaja personal pentru conducerea autobuzelor. Unii dintre primari au găsit ca soluție să apeleze la șoferii care sunt deja angajați la primării.”, a spus prefectul județului, Cosmin Pribac.

Problema – posturile blocate    micro 1

Blocarea posturilor din administraţia publică locală face ca primăriile de comună unde ajung microbuzele destinate transportului școlar, să nu poată angaja şoferi care să le conducă. Deoarece primarii nu au putut angaja conducători auto cu permis pentru categoria D, aceștia sunt nevoiți să găsească alte soluții. În plus, cum foarte multe localități duc lipsa mijloacelor de transport de capacitate 16+1, mai folosesc și vehicule care aparțin primăriei, cu o capacitate de 8+1 locuri, unde nu este necesară deținerea permisului de categorie specială. „În afara noului microbuz, mai deținem încă unul pentru transportul școlar, de capacitate 8+1. Problema este că se cheltuie aproape un miliard de lei anual cu Compania de Transport și nu-mi satisfac cerințele. Probleme mari sunt capacitatea microbuzelor și lipsa șoferului, pentru că posturile sunt blocate. Va trebui să facem programul de școală după programul după care circulă microbuzele, nu invers. Doi ani de zile, pe post de șofer l-am avut pe inginerul de pe situații de urgență. Când a apărut noul Cod Rutier, acesta nu a mai putut conduce cu categoria B. Nu știu ce variantă voi avea dacă Guvernul nu deblochează posturile“, spune Gheorghe Pleș, primarul comunei Tauț.

Alți primari spun că se vor folosi de microbuze și în alte scopuri decât pentru transportul elevilor la școală. Unii dintre edili se bucură că vor avea cu ce să asigure transportul echipelor locale de fotbal, precum și al ansamblurilor folclorice, la diferite sărbători câmpenești și festivaluri. În toamnă, alte nouă localităţi arădene ar urma să primească mijloace de transport şcolar, în etapa a doua a programului. Este vorba de Apateu, Conop, Gurahonţ, Hălmagiu, Hăşmaş, Păuliş, Şiria, Vărădia de Mureş şi Zimandu Nou.

Recomandările redacției