ambulServiciul Judeţean de Ambulanţă Arad are în acest moment un buget mai mic cu 25% decât anul trecut. În aceste condiţii, Ambulanţa mai poate funcţiona doar până în luna septembrie, ultimele luni ale anului nefiind acoperite. Cu toate acestea, conducerea Serviciului de Ambulanţă Arad consideră că lucrurile nu sunt chiar atât de negre şi că nu există încă motive de îngrijorare. „Suntem siguri că pe parcursul anului vor avea loc rectificări, în cadrul cărora bugetul serviciului va fi îmbunătăţit. Nu cred că vor fi pro­- bleme în acest sens. Dacă nu vor fi rectificări, atunci în toamnă se vor pune lacăte pe majoritatea serviciilor judeţene de ambulanţă. Reţinerea la nivelul Ministerului Sănătatii a procentului de 15% din cheltuielile de personal şi cheltuielile cu bunuri şi servicii s-a efectuat în baza dispoziţiilor Guvernului României, în scopul menţinerii echilibrului între resursele alocate şi cheltuielile efectuate. În consecinţă, în acest moment, a rămas nerepartizată numai 10% din suma anuală potrivit legii finanţelor publice şi care va fi repartizată pentru cheltuieli după 1 iulie 2013“, ne-a declarat Roberto Schill, managerul Serviciului de Ambulanţă Arad.
Se caută variante pentru Ambulanţă
În ceea ce priveşte zvonurile conform cărora nealocarea unui buget corespunzător, până la sfârşitul anului, ar avea o legătură cu intenţia manifestată de către conducerea Ministerului Sănătăţii de a desfiinţa serviciile judeţene de ambulanţă, Roberto Schill susţine că „nu cred că are nici o legătură. S-a dat în retragere cu ideea desfiinţării serviciilor de ambulanţă. Probabil se aşteaptă ca prima dată să aibă loc regionalizarea administrativă a ţării, iar abia după aceea serviciul din Arad să treacă în administrarea judeţului Timiş. O altă variantă pe care am auzit-o a fost aceea de a transfera serviciul de Ambulanţă la Consiliul Judeţean Arad. Oficial însă nu mai există niciun proiect de hotărâre în acest sens“.

Lasă un răspuns

Recomandările redacției