Toyota România estimează că va vinde în 2012 pe piaţa autohtonă 250 de automobile din noua generaţie, a patra, a SUV-ului (sport utility vehicle) compact RAV4, a declarat joi pentru AGERPRES directorul de marketing al companiei, Atanas Angelov.

Noul model al celor de la Toyota a fost lansat oficial în România joi şi va concura în principal cu Volkswagen Tiguan, Nissan X-Trail, Ford Kuga şi Mitsubishi Outlander.

Comenzile au fost lansate la începutul lui martie şi până acum au fost înregistrate deja circa 20 de pre-comenzi ale noului model, a precizat Angelov.

Anul trecut, Toyota a vândut 140 de unităţi din vechea generaţie RAV4. Clienţii vechiului model au fost în special persoane între 35 şi 60 de ani, antreprenori şi manageri, dar cu noul model, cu design avangardist mai provocator, Toyota speră să atragă mai mulţi cumpărători sub 30 de ani, a spus directorul de marketing al companiei.

Angelov a menţionat că Toyota România şi-a majorat în 2012 cota de piaţă de la 2,7% la 3,1%, iar pe primele două luni din 2013 a urcat la 3,4%, tendinţă care se va menţine în cursul anului.

Importatorul local al mărcii nipone mizează pe succesul modelelor sale cele mai bine vândute în România – Avensis, Auris, Landcruiser, pe calităţile noului RAV4 – design, portbagaj mare şi spaţiu, sistem avansat 4×4, precum şi pe o stabilizare a pieţei generale din România.

Oana Dumitrache, brand manager pentru gama 4×4 de la Toyota, a declarat că preţurile pentru noul model încep de la 22.500 de euro, cu TVA, iar maşina va fi disponibilă cu trei variante de motorizare, un propulsor de doi litri pe benzină şi tracţiune 4×4, unul diesel de doi litri şi tracţiune 4×2, şi un propulsor de 2,2 litri şi tracţiune 4×4.

Noul RAV4 este cu 205 mm mai lung, cu 30 mm mai lat şi cu 25 mm mai jos decât predecesorul său, înscriindu-se astfel în trendul de dezvoltare al segmentului din care face parte: mai agresiv la exterior şi mai spaţios şi confortabil la interior.

Printre atuurile modelului faţă de competitorii săi direcţi pot fi enumerate – cea mai bună vizibilitate asupra drumului din poziţia de condus, cea mai mare capacitate totală de încărcare, cel mai jos prag de încărcare a portbagajului, cea mai mare deschidere (lăţime) de încărcare a portbagajului, un nou sistem de încălzire a scaunelor ce asigură un timp de încălzire mult mai scurt şi o suprafaţă de încălzire a scaunului mult extinsă.

 

Recomandările redacției