Trenurile Regio ale CFR Călători riscă să nu mai circule pe rețeaua națională începând cu 1 septembrie, iar cele Inter-Regio ar putea fi suspendate de la 1 octombrie, din cauza datoriilor acumulate de companie către Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA), potrivit clubferoviar.ro.

Datoriile CFR Călători către administratorul infrastructurii feroviare, reprezentând taxa de utilizare a infrastructurii (TUI), se ridică la aproape 8,2 milioane de euro. Termenul limită pentru plata sau prezentarea unui grafic clar de eșalonare este 29 august.

Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Mihai Barbu, a declarat că singura soluție pentru evitarea blocajului este eșalonarea datoriilor CFR Călători (41 milioane lei) și Transferoviar (7 milioane lei) către CFR SA.

ARF a anunțat că va sprijini operatorii prin deblocarea unor compensații pentru facilitățile de călătorie, în valoare totală de 31 milioane lei pentru șase operatori, și prin plata unei sume de aproximativ 7,8 milioane lei din contractul de servicii publice aferent trenurilor noi către CFR Călători.

Oficialii dau asigurări că soluții vor fi găsite pentru ca trenurile să nu fie retrase din circulație, însă fără un plan de plăți, rețeaua feroviară riscă să intre în colaps chiar de la începutul lunii septembrie.

Recomandările redacției