curentViitorul nu sună bine pentru consumatorii de energie electrică. Conform presei centrale, potrivit unui proiect de regulament de furnizare a energiei electrice, consumatorul poate fi de­conectat de la reţea, chiar dacă îşi plăteşte facturile la zi, dacă dacă furnizorul lor de energie are datorii către transportator, distribuitor şi aşa mai departe. Consumatorii vor fi înştiinţaţi prin intermediul unui preaviz că în decurs de cel puţin 15 zile trebuie să-şi găsească un alt furnizor, lucru nu foarte uşor în condiţiile actuale. După cum era de aşteptat, reprezentanţii asociaţiilor de proprietari şi ai societăţii civile sunt extrem de revoltaţi de măsurile propuse de autorităţile centrale. „Nu e prima minune pe care o face ANRE-ul, gândindu-ne doar la sistemul de facturare, care a permis, atât E-On Gaz, cât şi Enel să factureze după un sistem prezumat, urmat de o regularizare la trei-patru luni, asta făcând ca legea 230/2007 a asociaţiilor de proprietari să fie încălcată la repartizarea acestor cheltuieli. Din capul locului, acest nou sistem aduce o obligaţie în plus pentru consumatori, care deşi sunt buni platnici, în anumite situaţii apărute din cauza furnizorului, sunt obligaţi să-şi caute un alt furnizor. După părerea noastră, este o aberaţie pe care vom interveni să o corectăm, prin intermediul Ligii Habitat. Vom lua legătura cu cei de la ANRE sau dacă va fi cazul, cu cei de la Guvern”, a declarat Vasile Arion, prim-vicepreşedintele ULALA.
„Prevederi dezavantajoase pentru consumatori”
Acesta mai spune că nu i se pare corect ca cetăţeanul să plătească pentru vina furnizorului. „Trebuie găsite alte modalităţi de obligare a furnizorului de energie să-şi respecte anga­jamentele, atât faţă de consumator, cât şi faţă de furnizorii săi, iar ANRE-ul să dea dovadă de mai mult respect faţă de consumator, care şi aşa plătesc tarife reglementate chiar de dânşii. Sperând că vom pu­tea schimba aceste prevederi dezavantajoase pentru consumatori. Nu toată lumea are cunoştiinţele necesare pentru alegerea furnizorului, care presupune anumite obligaţii contractuale”, a ţinut să precizeze Arion.
Prim-vicepreşedintele ULALA mai vorbeşte şi despre întreruperile de curent neanunţate, care provoacă disconfort şi pagube clienţilor Enel, fără că autorităţile să ia vreo măsură împotriva vinovaţilor.
CLC caută soluţii
La rândul său, Dan Artimon, vicepreşedintele Consiliului Local Civic (CLC) susţine că se impune organizarea unei întâlniri cu parlamentarii de Arad şi cu preşedinţii USL pe judeţ, pentru găsirea unei soluţii care să vină în sprijinul consumatorilor. „Dincolo de situaţia în care sunt puşi clienţii companiilor de electricitate, trebuie sesizat un alt aspect, de fond, şi anume imposibilitatea consumatorului de a opta între mai mulţi furnizori, aşa cum se întâmplă într-o economie de piaţă liberă, ceea ce la noi nu este cazul. Nu ne referim aici doar la energia electrică, ci şi la celelalte servicii. Aici trebuie să se facă ceva. Din păcate, nu vedem din partea USL decizii consistente şi eficiente în acest sens, pentru că PD-L–ul a demonstrat că nu avem la ce să ne aşteptăm din partea membrilor săi”, a declarat Dan Artimon.

Recomandările redacției