Ziua Mondială a Telecomunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale

0
194

Comunitatea internaţională aniversează, în fiecare an, pe data de 17 mai, Ziua Mondială a Telecomunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, eveniment care împlineşte, în 2013, şapte ani.

Potrivit informaţiilor oficiale, postate pe site-ul onuinfo.ro, la data de 27 martie 2006, Adunarea Generală ONU decidea să proclame ziua de 17 mai drept Ziua Internaţională pentru o Societate Informaţională, în vederea informării publicul larg cu privire la beneficiile pe care le poate aduce societăţii sau economiei utilizarea Internetului şi a tehnologiei informaţiei şi a comunicării.

În plus, Adunarea Generală solicita Consiliului Economic şi Social să supravegheze măsurile luate în continuare şi solicita deplina aplicare a hotărârilor.

De asemenea, a fost înfiinţat Fondul de Solidaritate Tehnologică, un mecanism financiar inovator şi voluntariat, în acelaşi timp Adunarea Generală a ONU hotărând să demareze, în 2015, o analiză a rezultatelor Summitului pentru o Societate Informaţională.

Scopul Zilei Mondiale a Telecomunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (WTISD – World Telecommunication and Information Society Day) este de a ajuta la ridicarea gradului de conştientizare a posibilităţilor pe care utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicaţiilor /TIC/ le poate aduce societăţilor şi economiilor, precum şi dezvoltărilor din domeniul digital.

În România, instituţia care se ocupă de dezvoltarea sectorului IT&C este Ministerul Societăţii Informaţionale /MSI/. Prioritare pentru minister sunt serviciile de eGuvernare cu impact maxim, în acest sens existând o monitorizare permanentă a modului în care se derulează programele de implementare a serviciilor.

Conform datelor publicate pe site-ul MSI, perioada de implementare a Strategiei Naţionale eRomânia este legată direct de implementarea unui set de politici publice, cu finalizare în anul 2015.

‘Furnizarea serviciilor guvernamentale şi administrative de calitate pentru cetăţeni, operatori economici şi utilizatori din administraţia centrală sau locală, îmbunătăţirea eficienţei sectorului public, reducerea costurilor, simplificarea operaţiunilor, creşterea consistentă a numărului de utilizatori reprezintă scopurile principale ale strategiei şi programului de acţiuni, sistemul de e-guvernare fiind pilonul principal al societăţii informaţionale şi unul dintre pilonii principali ai societăţii bazate pe cunoaştere’, menţionează ministerul de resort.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.