CFR va înlocui trenurile Regiotrans pe mai multe rute

3
481

cfr regio

Arădenii care apelează la mijloacele de transport în comun trebuie să ştie că, CFR va prelua parte din activitatea Regiotrans, operator care şi-a suspendat săptămâna aceasta traficul de pasageri.

CFR Călători a preluat, miercuri, traficul de pasageri RegioTrans, operator privat ale cărei trenuri au fost suspendate de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română, în urma găsitii unor nereguli la câteva zeci de automotoare.

Rutele pe care vor fi introduse trenurile companiei de stat sunt Iaşi – Hârlău – Iaşi, Iaşi – Dorohoi – Iaşi, Braşov – Întorsura Buzăului – Braşov, Braşov – Zărneşti – Braşov, Piteşti – Goleşti – Câmpulung – Goleşti – Piteşti, Piteşti – Curtea de Argeş – Piteşti, Roşiori – Turnu Măgurele – Roşiori, Roşiori – Alexandria – Zimnicea – Alexandria – Roşiori, Timişoara – Jimbolia – Timişoara, Ploieşti – Urziceni – Ploieşti şi Caracal – Corabia – Caracal.

Un bilet simplu (doar dus) pe aceste rute va avea acelaşi preţ ca cel practicat de operatorul privat. Pentru călătoriile dus-întors, CFR Călători acordă o reducere de 10%.

„Abonamentele achiziţionate la trenurile operatorului privat Regiotrans rămân valabile şi pot fi utilizate fără nicio taxă suplimentară pentru călătoria cu trenurile CFR Călători. Un bilet simplu dus pe aceste rute va avea acelaşi preţ ca cel practicat de operatorul privat“, a anunţat CFR Călători. Pe parte din rutele pe care opera Regiotrans în judeţ exsită şi trenuri ale CFR.

Trenurile RegioTrans au fost scoase din circulaţie pe calea ferată din România după ce Autoritatea de Siguranţă Feroviară a retras licenţa companiei, costatând că operatorul privat foloseşte trenuri care nu corespund din punct de vedere tehnic prevederilor legislative sau instrucţiunilor de specialitate în vigoare. Operatorul a anunţat că a început demersurile pentru obţinerea unui nou certificat de siguranţă feroviară.

Sute de navetişti arădeni au fost nevoiţi să-şi schimbe programul şi să se reorienteze spre alte mijloace de transport.

3 COMENTARII

  1. “Comana Ctin era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma
    RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei
    Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.

    Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al
    trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui
    VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar,
    in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor
    feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar
    ilegala, de subventii uriase.

    Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.

    Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov-
    Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia,
    Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse
    trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.

    Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt
    pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.

    Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt
    extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât
    practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic,
    compania de stat este păgubită din greu.

    De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei,
    numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare
    decât CFR Călători”

    Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană-
    Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la
    CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei
    Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai
    companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din
    mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman
    era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe
    2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.

    Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR
    Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de
    presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele
    manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre
    fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara.

    In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni
    Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este
    vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de
    euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.

    Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri
    impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria
    Popescu.

    Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de
    promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu,
    finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”

  2. Bine, bine, dar de ce apare un astfel de comunicat intr-un ziar aradean, fara a preciza situatia trenurilor din zona noastra ? Nu cred ca prezinta interes pentru navetistii aradeni reluarea traficului pe Iasi – Harlau etc.

  3. Situaţia e ilară. Şi tragică în acelaşi timp.
    Pe ruta Braşov-Zărneşti, din aprox. 12 trenuri dus, 12 trenuri întors, au rămas, păstorite de CFR, 4 trenuri dus, 4 întors. Cele mai urîte, vechi şi nesigure vagoane, care nu se ridică nicicum la înălţimea celor ale Regiotrans. Motivul, deduc eu, n-are nimic de-a face cu siguranţa, ci pur şi simplu cu nişte calcule, interese şi politici.
    CFR s-a văzut, pe ruta Braşov-Bucureşti, nevoită să suplimenteze trenurile Regio (fostele personale), pentru că Regiotrans a schimbat politica tarifară şi a băgat în circulaţie trenuri cu mers de Interregio şi cu preţ de Regio. Adică 25 de lei pentru un drum care, în acelaşi timp, de aprox. 3 ore, CFR-ul îl taxează cu 50,5 lei!
    După acest afront, care s-a lăsat cu trenuri de-ale Regiotrans pline şi trenuri CFR din gama Interregio, goale, cineva s-a sesizat şi şi-o fi zis, le-o facem noi!
    Şi le-au făcut-o. Deşi tot ei le-au permis celor de la Regiotrans să aibă aproape monopol pe liniile secundare – există unele rute pe care nici măcar nu există autobuze.
    Dar ştiţi ceva, nu le-au făcut-o celor de la CFR, ci le-au făcut-o românilor, navetiştilor, celor care ţin ţara asta în mers. Oameni care acum au probleme reale în a ajunge la serviciu.
    Ştiţi de ce? Pentru că CFR nu deserveşte orarul complet, pentru că mai ales la orele extreme, 5 dimineaţa şi 23 noaptea, nu există trenuri, pentru că oamenii s-au angajat departe de casă ştiind că au cu ce să ajungă la serviciu, iar acum efectiv NU au cum să ajungă.
    E o lovitură directă dată celui care munceşte.
    Şi nu, nu are de-a face cu siguranţa călătorului. Actualele trenuri ale CFR de pe aceste rute sînt o ruşine. Am să le pozez şi am să le trimit peste tot. Este vorba de politici, de şantaj, de corupţie la nivel înalt. NU este vorba – ca întotdeauna – de noi, călătorii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.