Compania CFR a semnat contractul de execuție pentru reabilitarea celui de-al treilea lot de cale ferată dintre Caransebeș – Arad, cel dintre Lugoj și Timișoara Est, lotul 2. Acesta este în valoare de 1,91 miliarde de lei.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut un anunț important în cursul zilei de astăzi. Se pare că CFR Infrastructură a semnat un nou contract în valoare de 1,91 miliarde de lei, fiind al patrulea contract de modernizare a căilor ferate din acest an, finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

„Încă un contract de 1,91 miliarde de lei, finanţat prin PNRR, a fost semnat de CFR Infrastructură! Constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţie) pentru modernizarea lotului 2 al tronsonului de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad (162,19 km). Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA)”, a scris Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Înafară de 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timişoara Est (Lotul 2), constructorul are de executat și alte lucrări, precum dublarea liniei de cale ferată, modernizarea staţiilor Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare, modernizarea a 5 halte de călători, a 14 poduri şi 39 podeţe, și nu în ultimul rând montarea sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată.

În plus, constructorul spaniol va asigura implementarea sistemului ERTMS pe întregul traseu dar şi construcţia a cinci pasarele pietonale în staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare, a două pasarele pietonale în haltele Chizătău şi Izvin şi a unui pasaj superior în staţia Lugoj, după care vor fi montate panouri fonoabsorbante.

Însă cel mai important obiectiv al contractului îl reprezintă modernizarea liniei de cale ferată pe tot traseul, precum și servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate sau chiar creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Recomandările redacției