Aeroportul îşi pune la punct infrastructura afectată de construcţia Autostrăzii Arad – Timişoara, dar preţul este plătit deocamdată din bugetul administraţiei judeţene. Autorităţile au inaugurat, ieri, balizajul – sistem de iluminare a pistei aerogării, care a trebuit reconfigurat din cauza problemelor create de construcţia autostrăzii. Lucrările trebuiau plătite de CNADNR, întrucât acesteia i-a fost cedat terenul buclucaş pentru autostradă, însă deşi s-a ajuns în instanţă, compania nu se arată nici acum dispusă să-şi achite datoria.
În 2009, cu acordul CJA se făcea trecerea unui teren în suprafață de 43.214 de metri pătraţi din domeniul public al județului, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii – Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA. Trecerea se impunea pentru realizarea tronsonului de Autostradă Arad – Timișoara. Aeroportul Arad a condiționat atunci ca acest transfer de teren să se facă doar dacă din bugetul alocat realizării autostrăzii vor fi suportate cheltuielile ocazionate de modificarea sistemului de balizaj, inclusiv extin- derea acestuia cu până la 900 de metri în direcția Est. Neregulile apărute la pistă nu au fost minore, astfel că şi lucrările de remediere au fost de fond. A fost necesară instalarea subterană a circa 45 de kilometri de cablu special care alimentează diverse zone ale balizajului, montarea a peste 200 de lămpi de balizaj noi şi reamplasarea altora existente şi instalarea unor stâlpi metalici cu înălţimi cuprinse între un metru şi 6,50 metri. O firmă din Finlanda a pus la punct toate aceste echipamente, la un preţ de 2.454.113 de lei.
„Am inaugurat refacerea sistemului de balizaj de pe Aeroportul Internaţional Arad. Această investiţie a fost necesară deoarece în urma lucrărilor de la Autostrada Arad – Timişoara, Consiliul Judeţean şi Aeroportul au fost nevoiţi să cedeze o suprafaţă de teren, pentru ca Centura ocolitoare a municipiului să se poată realiza. Infrastructura Aeroportului a avut de suferit în urma cedării suprafeţei de teren. În momentul de faţă, sistemul de balizaj este readus la standardele impuse“, a susţinut preşedintele CJA, Nicolae Ioţcu.
Nu doar balizajul a fost însă afectat de cedarea terenului pentru autostradă, ci şi sistemul automat de aterizare instrumental, fără de care prima lucrare nu este completă. Acest sistem ghidează aeronava pentru aterizare atât pe direcţie, cât si pe pantă, astfel încât se va putea ateriza chiar şi în condiţii de ceaţă. Tocmai pentru că această lucrare nu a fost realizată, mai multe avioane nu au putut ateriza pe pista aerogării. Lucrarea va fi executată de ROMATSA, proiectul fiind în fază de licitaţie. „În perioada următoare ar urma să se deruleze încă câteva lucrări care ţin de alte instituţii, care vor completa lucrările care s-au efectuat deja la sistemul de balizaj. Lucrarea este în faza procedurii de achiziţie publică, după care, în cel mult o lună va fi finalizată. Urmează verificarea din zbor de către avionul de calibrare al Autorităţii aeronautice Civile Romane, după care se va putea opera fără restricţii“, a susţinut Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Arad.
În ceea ce priveşte conflictul dintre CJA şi CNADNR acesta va continua, pentru că procesul a fost amânat până luna viitoare. Şi asta doar pentru că CNADNR a fost mutat în subordinea Ministerului Marilor Proiecte pentru Infrastructură şi Investiţii Străine. „În prezent suntem într-un proces cu Ministerul Marilor Proiecte pentru a recupera o sumă de 700.000 de euro, bani care CNADNR trebuia să îi vireze în perioada de după lucrările de remediere. Sper că în instanţele de judecată ne vom recupera aceşti bani. CNADNR nu motivează în niciun fel refuzul de a ne restitui banii. Pur şi simplu nu vor să plătească. Noul termen pentru proces este fixat pe data de 20 februarie“ , a conchis Nicolae Ioţcu.
Sport 22
Şoimii Şimand a obţinut prima victorie în noul sezon de Liga 2 la futsal, 13-12 cu CFF Clujana Cluj
citește mai mult »
Daca nu se iau masuri de prelungire a pistei cu cel putin 1 km, Aeroportul nu va putea opera avioane cargo sau de pasageri serioase. Deci, daca se doreste ca sa devina aeroport de importanta regionala, ar fi de luat in considerare si aceasta extindere.