În România, și chiar la Arad, avem una dintre cele mai performante fabrici de vagoane și tramvaie, cu contracte în toată lumea, din Capitală și cele mai importante orașe din țară, până în Brazilia sau Italia. Astra Group produce astăzi tramvaie la fel de moderne și eficiente ca și marii concurenți din Uniunea Europeană… și chiar din lume!
„Transcarpatica, un tren produs 90% la Arad, la uzina domnului Valer Blidar, este trenul cel mai confortabil care transportă călătorii din vestul țării în Capitală.
Printre facilități sunt cabine de duș, serviciu de cabină, vagoane de dormitor de nivel european. Integrarea biletelor pe platforma de pe care se pot cumpăra tichete de călătorie pentru marii operatori naționali este un mare beneficiu în primul rând pentru călători, care vor putea dobândi astfel servicii de calitate mai bună într-un mod mult mai accesibil.
Îl felicit încă o dată pe dl. Blidar pentru performanțele sale și nu pot să nu îmi exprim regretul că, în continuare, CFR Călători continuă să cumpere trenuri din străinătate, când la Arad se fabrică vagoane performante și mult mai avantajoase ca raport preț-calitate!“, a declarat Gheorghe Seculici, președintele Camerei de Comerț și Industrie Arad.
Cu toate astea, statul român achiziționează trenuri din Polonia.
Trenul Coradia Stream este produs la fabrica Alstom din Polonia, iar Autoritatea pentru Reformă Feroviară a cumpărat 37 de unități care vor fi livrate pe parcursul anului viitor. Primul tren trebuie să intre în serviciul de transport CFR Călători până cel mai târziu pe 31 decembrie pentru a nu pierde 70 de milioane Euro, finanțare europeană din POIM 2014-2023, potrivit datelor Economedia. Testele se vor face atât în poligonul CFR de la Făurei cât și pe Magistrala M 800 București-Constanța, iar în circulație va fi pe rutele București-Brașov, dar și București-Constanța.
Productătorul PESA (Polonia) va livra ARF alte 20 de trenuri electrice noi de lung parcurs InterRegio. Alstom și Pesa concurează și pentru contractul de până la 4,2 miliarde lei pentru 62 de trenuri regionale, deocamdată contestat la CNSC.
Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării, inclusiv Aradul.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2,42 miliarde de lei, fără TVA.
Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.
Cum să cumpere din Romania, vreți să turbeze?
Circulam acum mulți ani într-un tren CFR cu un domn inginer din Romania,inginerul era angajat la o firmă din Ploiesti unde patron era din Olanda ca și firma,avea de executat o lucrare unde se folosea ciment.
Patronul Olandez nu a executat lucrarea aproape două săptămâni,a amânat lucrarea până a sosit cimentul tocmai din Olanda.
Atunci inginerul român îl întreabă de ce a așteptat atât timp, când în România și chiar în oraș se găsește ciment,el a răspuns:
Eu sunt interesat să dau de lucru poporului meu,eu dacă am pierdut timpul cât am așteptat,am câștigat în altă parte,am dat de lucru la poporul meu, odată cu el și țara mea.
Aceasta este diferența dintre un român și un străin!
Asti sant hotimea din Parlament, deci scopul este …daca nu pot face ceva si pt.buzunarul lor cauta in alta parte , pt aceste mizerii ordinare nu conteaza ca indatoreaza Romania , ei sa se vada bine.Rusine….Avem o fabrica buna , si eu am lucrat in sectia forja sectorul 1 si stiu ce vorbesc.Astia sant hotii guvernamentali ro.
Dacă aceste trenuri sunt “DE LUNGA DISTANTA” atunci ii recomand mincinosului-pungasului “menistru al transpoartelor” să facă vreo câteva călătorii Buc.- Timișoara ! Numai niște incompetenți/imbe cili pot consideră acest tip de tren/vagoane – bune pentru distante de călători SCURTE, cel mult medii bune pentru călătorii lungi, de peste 3 – 4 ore. Încă o dovada de incompetenta totala a celor ajunși la cârma statului !! Ca să nu mai vorbim de interesul național care ar cere sprijinirea industriei autohtone cu comenzi. Sau Aradul nu da ciubuc pe “măsură PSD” ?? Bravo Primar București care a comandat tramvaie noi la Arad ! Ca madama “sarma-n dos” vrea neapărat “turcisme” !!
Comisioanele cele grase…sunt secrete. Alo procuratura,SRI-ul sesizați-vă d – – – – – – – i ! Sau aveți și voi parte. Ne mai și plîngem că balanța este deficitară!
De ce cumpăram din Polonia? Simplu , din cauza comisioanelor ! În loc sa-i ajutam pe ai noștri îi ajutam pe polonezi , RUSINE NAȚIONALĂ !
După revoluție am devenit o colonie.Cei „aleși” au fost cumpărați de colonialiști,îndrumați să schimbe și ,să scape de generația școlită in comunism.Au reușit criminalii prin măsurile luate, generația comunista este jumătate în cimitire jumătate neputincioasă.Occidentali sunt mulțumiți au luat și ei cît au vrut.In scurt timp, România o să devină țară capitalistă,atunci industria o să poată livra produse și materiale fabricate in România.
Dacă la momentul votului poporul acesta umilit și marginalizat o să arunce la gunoi pe cei care ne -au condus o veșnicie o să devenim cu adevărat liberi.
La dotarile pe care le are Astra nu poate construi o rama electrica asemenea celei poloneze.Cei care ar putea face asta ar fi Softronic care deja exporta multe locomotive electrice in Europa
N ai tu bai ,de erau așa bune cele fabricate la Arad se comandau aici,dar probabil nu s au putut ,,sifona” destui bani.
Ne trezim ca în situația vaccinurilor când după vreo 2 ani d.n.a.ul o să ancheteze niște fraude mari la aceste achiziții de trenuri.