De câțiva ani buni ofertele cu detergent ieftin au invadat piața virtuală.

Și în județul Arad sunt zilnic zeci de oferte, din mai multe localități, care te îndeamnă să cumperi detergent sau balsam de rufe, de la mărci cunoscute, cu doar 50 de lei pentru cinci litri de produs.

Sunt mulți arădeni care s-au lăsat păcăliți de asemenea chilipiruri și odată ajunși acasă cu produsele au constatat că nu se ridică la nivelul așteptărilor.

Un astfel de caz este și al unei arădence, care tentată fiind de oferta bună, a achiziționat mai multe bidoane cu detergent și bansam.

”Acum câteva luni am cumpărat de pe internet 4 bidoane, două cu detergent și două cu balsam. Am dat 50 de lei pe un bidon. Mi s-a părut mai mult decât convenabil. Femeia mi le-a adus până acasă. Am pus o mașină de rufe la spălat și am constatat că detergentul e fix apă de ploaie. Nu miros, nu nimic. Nu spăla deloc iar rufele erau doar ude, nicidecum igenizate.  Am încercat să iau legătura cu femeia de la care am cumpărat, dar nu mi -a mai răspuns la telefon. Și-a închis și conturile de pe rețelele de socializare”, povestește arădeanca.

Nu este sigurul caz de acest gen. La postările de pe internet cu astfel de vânzări, mulți oameni comentează și povestesc că astfel de produse nu sunt conforme, nu spală deloc și nici nu au miros.

Sunt sute de astfel de cazuri, însă cu toate acestea detergenții contrafăcuți se vând ”ca pâinea caldă”, iar comercianții din online își schimbă foarte des conturile pentru a nu fi depistati.

 

 

Iată ce spun autoritățile despre  cerințele minime la etichetarea detergentilor:

 

– elementele de identificare trebuie sa fie inscriptionate cu caractere lizibile, vizibile si care sa nu se stearga de pe ambalajul in care se introduce detergentul pentru comercializare catre consumator;

 

– denumirea si denumirea comerciala a produsului (marca si tipul: de vase, manual, automat etc);

 

– numele sau denumirea comerciala ori marca de comert si adresa completa si numarul de telefon ale partii responsabile cu introducerea produsului pe piata;

 

– continutul: ambalajul detergentilor trebuie sa indice continutul si componentele – dezinfectanti, inalbitori optici, parfumuri etc.;

 

– instructiunile de utilizare si masurile de precautie speciale;

 

– dozajul.

 

 

Totodată, ANPC recomandă consumatorilor să țină seama de următoarele sfaturi:

 

– sa achizitioneze detergenti numai din magazine si/sau raioane specializate, unde se elibereaza documente de cumparare (factura, bon fiscal, chitanta fiscala), de care vor avea neaparat nevoie in caz de reclamatie;

 

– sa acorde o atentie deosebita la achizitionarea detergentilor al caror pret este exagerat de mic in raport cu pretul real al unor astfel de produse, existand riscul ca acestea sa fie contrafacute;

 

– sa fie atenti la instructiunile producatorilor cu privire la dozaj: eticheta sau ambalajul detergentilor trebuie sa indice cantitatea necesara de detergent pentru cantitatea de rufe care trebuie spalata;

 

– sa aiba in vedere faptul ca sloganul „detergent mai mult, rufe mai curate” este fals: o cantitate mai mare de detergent produce mai multa spuma. Indiferent daca vorbim despre detergent pentru rufe, covoare, gresie sau vase, regula este aceeasi: surplusul strica, deoarece detergentul ramas in tesatura rufelor distruge in timp tesatura, atrage praful si mizeria, imprimandu-le textilelor un miros greu.;

 

– sa aleaga, de preferat, detergenti ecologici, prietenosi cu mediul, pe al caror ambalaj este inscriptionata eticheta ecologica europeana, al carei simbol este o floare cu petale sub forma de stelute.

 

Totodata, la utilizarea detergentilor trebuie avute in vedere urmatoarele aspecte:

 

– ambalajul detergentilor trebuie sa contina coordonatele producatorului sau importatorului (numele sau denumirea comerciala ori marca de comert, adresa completa si numarul de telefon, precum si adresa de web/site-ul de unde poate fi procurata fisa tehnica a ingredientelor);

 

– ambalajul detergentilor trebuie sa mentioneze instructiunile de utilizare si masurile de precautie speciale;

 

– inainte de a cumpara un detergent consumatorii sa se gandeasca la scopul pentru care il cumpara. De exemplu, detergentii lichizi nu contin agenti de albire, iar pentru rufe albe sunt mult mai eficienti detergentii pudra, deoarece acestia contin astfel de agenti;

 

– in cazul folosirii masinii de spalat rufe, consumatorii sa opteze pentru detergenti destinati acestor echipamente electrocasnice, conceputi special pentru masini manuale/automate de spalat.

 

 

Lasă un răspuns

Recomandările redacției