SANYO DIGITAL CAMERA„În orice ţară civilizată banul public şi cheltuirea lui cu chibzuinţă şi bună credinţă este o condiţie de la sine înţeleasă. Asta este normalitatea şi nu excepţia. La noi se întâmplă din păcate invers: a avea grijă şi pricepere în mânuirea banului public este excepţia şi nu regula”, a „deschis”, Leontin Aslău, preşedintele executiv al PC Arad, discuţia despre pasarela  ce urmează a fi făcută în dreptul Ștrandului Neptun.
Puţină lume îşi mai aminteşte că acum mai bine de un deceniu, Aslău a vrut să promoveze un astfel de proiect, pe vremea administraţiei Popa.  S-a pus şi piatra de temelie, cel puţin la modul simbolic, pentru a marca punctul zero al acestei vii­toare investiţii. Au trecut mai bine de unsprezece ani de atunci şi peste piatra ce s-a vrut de temelie s-a pus colbul uitării. Dar care era traseul  acesteai pasarele?  Principalul scop era acela ca Aradul să deţină o zonă exclusivă pietonală în plin centru, adică acolo unde mai toate oraşele îţi au principalele obiective turistice. Astfel, Palatul Cultural, dar şi Piaţa Enescu de lângă Filarmonica de Stat ar fi devenit repere centrale. Calea de acces pieto­nală ar fi fost foarte uşor de scos în evidenţă şi aveai o perspectivă de aproape un kilometru, dar şi principalele obiective concentrate într-o arie re­lative mică. S-au schimbat administraţiile şi proiectul a murit într-un sertar.
La mai bine de un deceniu distanţă, administraţia actuală, aflată deja la al treilea mandat, a repus pe tapet acest proiect, desigur într-o altă formă şi cu o abatere de câteva sute de metri. „Costurile desigur sunt cu totul altele. Însă cu toate că primarul este inginer de drumuri şi poduri, acest proiect al pasarelei peste Mureş nu rezolvă câteva aspecte. Primo: sunt foarte curios cum va fi rezolvată ieşirea prin parc şi legătura cu drumul de acces. Fără o defrişare masivă a parcului nu văd cum se va întâmpla acest lucru. Pe de altă parte şi aşa zonele verzi din Arad sunt deficitare, aşa că am mai văduvi locuitorii de o bună suprafaţă  înver­zită. Aşa cum este prevăzut în proiect se asi­gură accesul pentru  vehiculele pentru situaţii de urgenţă, mă refer aici la salvare şi poliţie. Efectiv pe unde vor putea avea acces aceste maşini? Sunt foarte curios la un răspuns în acest sens”, a spus Leontin Aslău. Pasarela la acest moment se estimează că va înghiţi peste trei milioane de euro. Asta, aşa în fază de proiect şi bugetare iniţială. Cât (ne) va costa până la urmă vom vedea la „nota de plată” care, în buna tradiţie românească ar mai putea include şi câteva acte adiţionale.
Gabriel Constantinescu

Recomandările redacției